دیدبان

افزایش تجاوز جنسی در انگلیس/ 10 درصد زنان، قربانی تجاوز

افزایش تجاوز جنسی در انگلیس/ 10 درصد زنان، قربانی تجاوز

دیدبانبراساس "مطالعه ملی در مورد رفتار و زندگی جنسی" (ناتسال)، ۹.۸ درصد زنان در بریتانیا به طور میانگین در سن ۱۸ سالگی قربانی رفتار خشونت بار جنسی شده‌اند.

 

براساس این تحقیق، همچنین ۱.۴ درصد مردان نیز در انگلیس قربانی تجاوز جنسی شده‌اند.

 

در این تحقیق که ۱۵ هزار نفر بین سنین ۱۶ تا ۷۴ سال مورد بررسی قرار گرفته اند، مشخص شد در ۱۵ درصد موارد بین مردان و زنان، متجاوز جنسی فردی غریبه بوده است.

 

به گزارش پرس تی وی، در بین قربانیان زن بین سنین ۱۳ تا ۱۵ سال، یک عضو خانواده یا دوست در تقریبا نیمی از موارد مسئول بوده است و در بین سنین ۲۵ سال به بالا نیز شریک عاطفی سابق یا فعلی قربانی در تقریبا ۷۰ درصد موارد نقش متجاوز را داشته است.

 

وندی مک‌دوال، از متصدیان اصلی تحقیق ناتسال گفت، لازم است تا در مدارس مداخله‌ صورت گیرد تا به این مشکل رسیدگی شود. وی افزود فردی که در سنین پایین قربانی تجاوز می‌شود، احتمال اینکه در سنین بالاتر نیز قربانی شود، بیشتر است.

 

موسسه بحران تجاوز انگلیس و ولز در ماه اکتبر گفت گزارش‌ها در مورد تجاوز جنسی به زنان و دختران در بریتانیا از سال گذشته میلادی ۴۰ درصد افزایش داشته است.

 

این موسسه گزارش داد در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه تا اکتبر ۷۸ هزار تماس تلفنی به آژانس‌های امدادی صورت گرفت و این در حالی است که در سال گذشته در همین بازه زمانی ۵۵ هزار تماس صورت گرفته بود.

 

گفتنی است سال گذشته، اولین مورد از تجاوز جنسی صورت گرفته توسط جیمی ساویل، مجری سابق شبکه بی‌بی‌سی، در تلویزیون انگلیس گزارش شد.

 

ساویل که اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۸۴ سالگی درگذشت، به عنوان بدترین متجاوز جنسی انگلیس شناخته می‌شود؛ پلیس گزارش داده دست کم ۴۵۰ نفر از جمله افراد زیر سن قانونی قربانی وی بوده‌اند.

 

 

منبع: جام

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن